تغییر رژیم غذایی کاسکو

رژیم غذایی کاسکو

بیشتر صاحبان کاسکو ترجیح می دهند بدون دردسر و فقط با پر کردن ظرف غذای پرنده با مقداری تخمه آفتابگردان، مسئولیت خود در غذادهی پرنده را انجام دهند.

اغلب کاسکوها هم در بین انواع خوراکی ها راغب به خوردن تخمه و یا دانه های روغنی هستند. کاسکوها از شکستن تخمه و دست یافتن به مغز آن لذت می برند. ولی این نوع خوراکی جوابگوی همه نیازهای تغذیه ای یک کاسکو نمی باشد و باعث بروز چاقی ، کبد چرب و بیماری های دیگر می شود. بنابراین باید رژیم غذایی کاسکو را به سمت غذاهای متنوع، مفید ، سالم و کامل سوق داد.

برای این تغییر جیره باید یک سری نکات رعایت شود. در ابتدا باید پرنده را وزن کرد و تحت نظارت دامپزشک، برای حصول اطمینان از سلامت کاسکو، وضعیت مدفوع در روزهای تغییر رژیم غذایی کاسکو بررسی گردد. به طور کلی بهتر است در وعده صبح، فقط جیره جدید در قفس قرار داده شود و میزان مصرف آن تحت نظر قرار گیرد. اگر کاسکو آن غذا را اصلا مصرف نکرد، در وعده عصر مقدار کمی از جیره قبلی غذا به صورت مخلوط قرار داده شود.

یک کاسکو با مصرف حدود 10 الی 15 عدد تخمه آفتابگردان در روز، قادر به تامین کالری مود نیاز یک روز کامل خود می باشد. بنابراین اگر تا هنگام شب هم هیچ چیز نخورد، نیازی به کالری ندارد. بدین ترتیب صبح ها، غذای جدید و بعد از ظهرها میزان کمی از جیره قبلی برایش گذاشته شود. کم کم نسبت غذای جدید را بیشتر کرده تا زمانی که غذای قبلی کاملا قطع گردیده و غذای جدید جایگزین شود. در تمام طول زمان این تغییر وزن و مدفوع مورد بازرسی قرار گیرد.